Automotive

De gebruikersinterface van de touchscreen software nodigt uit om te gebruiken en gebruikers moeten het willen aanraken. Vergeet niet: de software kan de meest stabiele in de wereld zijn, als de interface er grauw en onbetrouwbaar uitziet zal niemand het willen of durven aanraken.

 

 ‘In totaal nam de bouw van het nieuwe systeem ongeveer zes maanden in beslag. Er stond aardig wat druk achter, want deze markt is een booming business. We moesten dus zo snel mogelijk een product in de markt krijgen’, vertelt de productmanager van VDO Dayton. ‘We kwamen wel wat hobbels tegen bij het project. Via een agile methode kon het team toch in relatief korte tijd een product in de markt zetten. We hebben heel snel kunnen overleggen met productmanagers om te beslissen over overbodige features. Ook hebben we goede prioriteiten afgesproken zodat we ons daar duidelijk op konden concentreren.

 

Een belangrijk onderdeel van het ontwikkelproces was het testen van het systeem. ‘Dat deden we continu tijdens de ontwikkeling, onder meer via een testgroep van medewerkers die met zo’n kastje rondreden. Ook het one-room-concept speelde een belangrijke rol. Alle subprojecten zaten zo veel mogelijk in één ruimte, of in ieder geval op één locatie. Dat betekent dat je korte communicatielijnen hebt.’

 

BESTE STRATEGIE

Testgroep vroeg in het ontwerpproces

OPDRACHTGEVER

VDO Dayton Siemens

ingelijfd door TomTom

en nieuwe eigenaar Continental

Automotive

“Testing one user is 100 percent better than testing none”

 

© 2016 Zuidzeven – All Rights Reserved

 

©  Zuidzeven – All Rights Reserved